Leuke posts vs inhoudelijke posts

Grappige posts scoren beter

Gezellige en grappige posts hebben een groter bereik

We zien op alle social media platforms dat leuke, gezellige, grappige of aangrijpende posts veel beter scoren en dus veel meer bereik hebben. Uiteraard wil je als ondernemer op social media laten zien hoe goed je bent en wat je allemaal kan. Dat raad ik zeker ook aan om te doen. Maar het is belangrijk om aan beide aandacht te geven.

Hoe kan dat?

Gebruikers van social media platforms, het maakt niet uit welk platform, scrollen snel door hun feed en er wordt alleen per uitzondering een uitgebreide tekst gelezen. Dat scrollen heeft als gevolg dat je heel intuïtief kiest welke posts je echt gaat lezen en welke posts je alleen het plaatje bekijkt. Het lezen van posts gaat heel intuïtief en minder bewust. Observeer jezelf eens; hoevaak gebruik je intuïtief social media en hoevaak maak je bewust keuzes om een artikel of post te lezen? Niet voor niets zijn dierenfilmpjes of filmpjes van grappige kleine kinderen het meest populair.

Hoe kan je als zakelijke gebruiker gezellige posts maken?

De snelste weg van social media is dus Emotie. Denk aan vrienden, familie, natuur, hobby, uitgaan, vroegere tijden, spreuken en natuurlijk dieren. De uitdaging is dus om als bedrijf of ZZP’er naast inhoudelijke posts ook leuke, grappige & gezellige posts te maken. Post over het echte leven. Gelukkig zijn emoties heel menselijk en hebben we er de hele dag mee te maken. Maar je moet je voelsprieten wel gebruiken en erop letten.

Observeer jezelf:

  • Waar word je blij van?
  • Wat vind je heel leuk?
  • Wat vind je mooi?
    • Wat gebeurt er in je werk of bedrijf waar jij blij van wordt?
  • Wat vind je het leukst om te doen?

Dit kunnen dus ook dingen zijn die niets met je product of dienst te maken hebben. Maar wat je meemaakt op je kantoor, op weg naar je werk, bij een afspraak, gewoon voor je computer.

Observeer bij anderen:

  • Hoe reageren je klanten op je werk?
  • Waar worden je klanten blij van?
  • Wat voor feedback krijg je?
  • Wat doen je klanten met je werk/product/dienst?

Wissel af met je posts

Breng dus afwisseling in je posts en vertel naast alle handige, slimme tips en kennis die je wilt delen ook wat voor leuke dingen je meemaakt. Waar word je blij van en wat zie je onderweg of op je werk? Van blije klanten tot een grappige spreuk, verzin het maar. Wil je graag begeleiding in hoe je je social media strategie handig vormgeeft? Ik help je graag! Kijk hier voor alle mogelijkheden.

Wil je meer informatie over dit onderwerp, lees dan het uitgebreide Whitepaper op Frankwatching.

 

Leuke posts vs inhoudelijke posts

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven