Een social media plan maken

Maak een social media plan

5 onderdelen van een social media plan

Niemand wil veel tijd kwijt zijn om social media content te maken. Om dit zo effectief mogelijk aan te pakken is het handig om een social media plan op te stellen. 

5 onderdelen van een social media plan

  1. Bedenk wat voor soort posts wil je maken. Bijvoorbeeld Tips over je vak; reacties van klanten; wie ben jij; nieuwe ontwikkelingen in je vakgebied; trends; weetjes etc.
  2. Een groot onderdeel van je content is je beeldmateriaal. Dit trekt aandacht en maakt het  interessant om te lezen. Zoek plaatjes die bij je passen,  die bij je website branding passen en die jij mooi / leuk vind. Je kan foto’s ook bewerken in bijvoorbeeld Canva. Een heel handig programma waar je gratis met je grafisch vormgeving kan werken.
  3. Bedenk wanneer in het jaar je over welk thema wilt vertellen. Sommige onderdelen van je werkzaamheden zijn seizoens afhankelijk. Die kan je dus inplannen. En soms mag je best wel oude content hergebruiken. 
  4. Het is ook heel belangrijk om iets te delen wat je meemaakt. Maak een foto van je werkzaamheden, van je klanten of iets wat je tegenkomt of inspireert. Dit zijn dus posts die je niet kan inplannen, maar die je wel regelmatig kan delen. 
  5. Ieder social media plan is uniek. Er is geen manier hoe het moet en hoort. Dat maakt het ook leuk en creatief. Creëer je eigen ‘tone of voice’ en laat zien.
Ieder eerste maandag ochtend per maand organiseer ik samen met Selma Mulder Marketing Workspaces, workshops waar je onder begeleiding van Selma en mij aan de slag gaat met een bepaalt marketing thema. Zin om een keer mee te doen? Lees hier alle informatie erover.
Een social media plan maken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven